tisdag 15 december 2009

Förste genrep med provpublik


Det har värt en hektisk og travel dag på Malmö Opera. Direkte etter pressvisningen skulle det aller förste genrepet av Trollguld utföres, med publik, på Malmö Operas stora scen. Rundt 400 barn, fra ulike skoler i Skåne, var til stede som provpublik. Foajén var fullt med forventningsfulle og spente barn, som var veldig klare for å se Trollguld. Klokken ringte og det var dags for alle å bevege seg inn i salongen for å finne sine plasser. Maria Sundqvist entret scenen og önsket alle velkommen og fortalte hva et slikt genrep som dette innebärer. Ettersom Trollguld ikke har värt fremfört for publik tidligere og dette er förste gangen, kunne det väre noen småfeil ville oppstå underveis. Men mest sannsynlig ville alt flyte fint på. Selv kjente jeg små fjärilar i magen. Endelig skulle jeg få se hele Trollguld og bare nyte forestillingen som det vakre kunstverk det er blitt.

Under forestillingen fikk jeg flere ganger rysninger igjennom hele kroppen og sangen gjorde slik at jeg nesten konstant satt med tårer i öynene. En helt magisk opplevelse - og igjen en toppen innsats av alle medvirkende!

3 kommentarer:

  1. Åssen var så reaksjonen fra barna etter forestillingen?

    SvaraRadera
  2. De virket ganske henrykte. Ettersom slutten av stykket ikke ble vist, siden det var repetert lite på, hörte jeg en liten tjei påpeke at hun svärt gjerne ville se hvordan forestillingen ender. Jeg gleder meg veldig til lördag ettersom jeg heller ikke har sett slutten enda!

    SvaraRadera
  3. Jag får aldrig se slutet....jag åker ju ner i källaren....Zack

    SvaraRadera