söndag 20 december 2009

Magisk, fortryllende og melodiöst


Det var med en lettere nervösitet jeg ankom Malmö Opera på premiärdagen til Trollguld. Fra alle kanter strömmet det på med voksne i lag med sine barn. En ting hadde samtlige tilfelles denne ettermiddagen - endelig skulle vi få se forestillingen Trollguld.



Utenfor Operaen var det rigget til med flammekastere for å önske oss et varmt velkommen. Inne i foajén ble vi tilbudt et grönt og kaldt trollbrygg. Stemningen var på topp og plutselig dukket det opp akrobater som viste sine kunster til en forventningsfull publik. Foajén boblet av liv.


Klokken ringte og det var dermed på tide å begi seg inn i salongen for å innta sine plasser. Salongen var fullsatt denne kvelden med barn og voksne. Tiden var kommet og forestillingen kunne dermed begynne. Med stor begeistring fulgte jeg Trollguld - og som jeg på forhånd hadde trodd, var forestillingen en saga for seg selv. Jeg hörte en liten tjei spörre sin mamma forsiktig: Er dette på riktig? Mammaens svar var tydelig og klart: Ja, det er det! Jeg smilte for meg selv og tenkte at det var presis sånn det kjentes. Teaterns magi var et faktum! Med stående applaus ble alle medvirkende og det kunstnerlige teamet mött av publiken da kveldens forestilling var slutt. En velfortjent belönnig etter en fantastisk fin innsats av dem alle.

Med Trollgulds melodier i hodet tuslet jeg stille og rolig hjem da forestillingen var slutt. Og det er med vemod jeg skriver de siste linjer i bloggen min. Trollguld er blitt til en fortryllende suksess - og med dette tar også mitt eventyr ende.

2 kommentarer:

  1. Magisk forestilling som innfridde alle mine forventniger og litt til.
    Nydelig musik som aldri kunne slå feil til
    sjefstrollet Zack sine dype toner.
    Takk for meg, det var rett og slett herlig.

    SvaraRadera
  2. recension:

    http://sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/scenkonst/scenrecensioner/article608692/Recension-Trollguld.html

    SvaraRadera