måndag 14 december 2009

Siste veckan för urpremiär

Arbeidet med Trollguld fortsetter. Jeg kan knapt tro at det er mindre enn en vecka igjen til urpremiär. Repetitionerna ruller på og for min del virker det som om regissör Maria Sundqvist og resten av det kunstnerlige teamet har alt under kontroll. Den vakre scenografien er på plass og ser helt magisk ut, kostymene er fantastiske, koreografi og dans sitter godt - alt passer forestillingen som hånd i handske.

Dirigent Andreas Lönnqvist og kompositör Mathias Lissmyr prater sammen under fredagens repetition på stora scen.

I helgen var jeg inne på bloggen og leste Mathias Lissmyr sitt innlegg. Det å kunne få en fornemmelse av hans tanker og fölelser runt Trollguld er helt toppen. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvilken känsla det må väre for Mathias å se dette vakre kunstverket, som han selv har värt med å skape, nå rett för det hele er klart. Derfor ser jeg allerede frem til å lese mer om Trollguld fra Mathias sin synsvinkel.

I morgen skal det väre pressmöte og visning her på Malmö Opera. Jeg gleder meg til å delta og se hvordan dette fungerer i virkeligheten.

2 kommentarer:

  1. Jag följer med spänning förberedelserna av Trollguld och ser med spänd förväntan fram emot premiären. Det grämer mig lite att inte kunna följa repetitionerna på nära håll utan att bara på håll liksom kika in, men det ser ut att bli något helt fantastiskt. det har utvecklat sig till något som jag och Mathias inte kunnat drömma om medan vi arbetade med verket och verkligen något som vi drömde om: stora scen, en 80 man-stark barnkör och en jättestor uppblåsbar sten, kan man önska sig mer? :)
    /Henrik Lagercrantz Libretto

    SvaraRadera
  2. Produktionen utvikler seg til å bli helt fantastisk. Alle som arbeider med Trollguld gjör en super innsats. Scenografi, kostyme, koreografi, musikk - ja, alt er blitt så snygt, så snygt!

    SvaraRadera